Монгол Улс, ЗХУ-ын Засгийн газар хооронд Хөвсгөлийн усан замын газрыг Монголын талд шилжүүлэн өгөх асуудлыг 1952 оны 3 дугаар сард шийдвэрлэж, Ханх, Хатгал дахь усан онгоцны зогсоол, агуулах, ачих буулгах механизм, “Сүхбаатар” хөлөг онгоц болон 250-450 тн ачааны даацтай “Малчин”, “Ажилчин” нэртэй 2 чиргүүл, мөн засварын газар зэрэг буудлын барилга, байгууламжийг бүхий л тоног төхөөрөмжийн хамт Монголын талд үнэ төлбөргүй хүлээлгэн өгсөн байдаг. Үүгээр Монгол усан замын тээврийн салбар бие даан хөгжих үндэс суурь тавигдаж, тухайн оны 8 дугаар сарын 20-ны өдөр Монголын үндэсний усан замын газар байгуулагдаж, анхны дарга, ахмадаар Б.Чадраабал томилсон байдаг. Ийнхүү түүхийн он цаг 64 жилийг ардаа орхижээ. Тус ойг тохиолдуулан Зам, тээврийн хөгжлийн сайд Д.Ганбат яамны “Хүндэт жуух бичиг”-ээр Хөвсгөл нууранд усан замын тээвэр эрхлэгч, завь жолоодогч дараах иргэдийг шагнахаар шийдвэрлэсэн билээ.